Giełda
Money.pl - Kliknij po więcej
GPW (2018-11-19 18:59)
WIG 55911.21 +0,85%
WIG20 2189.73 +1,12%
mWIG40 3816.3 +0,37%
sWIG80 10796.18 +0,01%
Wspierane przez Money.pl

Najczęściej czytane analizy

Nasi partnerzy

Najczęściej czytane komentarze

Reklama

Toyota Tonero z nowymi silnikami - 2014-11-06

Toyota Tonero z nowymi silnikami Najlepszy rok w Toyota Material Handling Polska, która wprowadziła w tym roku na rynek więcej nowych produktów i rozwiązań niż kiedykolwiek do tej pory. Aktualnie oferta firm została rozszerzona o nowy silnik wysokoprężny firmy Toyota o mocy 41 kW przeznaczony do wózków Toyota Tonero wyposażonych w przekładnię hydrokinetyczną, modeli od 1,5 do 3,5 t. To, co odróżnia silniki Toyota od rozwiązań stosowanych w wózkach widłowych konkurencji to fakt, że są one projektowane i wytwarzane przez firmę Toyota, dzięki czemu możliwe jest zapewnienie wyjątkowej kontroli jakości, niezawodności i trwałości. Wszystkie silniki firmy Toyota zostały zaprojektowane zgodnie z założeniami tradycyjnej japońskiej filozofii Kaizen (ciągłych udoskonaleń) i wykonane w specjalnym systemie produkcji (Toyota Production System, TPS). Są one zaprojektowane specjalnie do zastosowań przemysłowych.

Opracowany nowy silnik cechuje się wysoką wydajnością w zadaniach związanych z manipulowaniem ładunkami, która w połączeniu z niskim zużyciem energii pozwala obniżyć koszty eksploatacji. Jest on o 28% bardziej wydajny energetycznie od swojego poprzednika i zapewnia znacznie wyższą czystość spalin niż tego wymaga europejska norma emisji spalin Stage 3B. Dzięki tej nowej serii czystych i kompaktowych silników przemysłowych firma Toyota zaakcentowała konkurencyjność w wydajności zużycia paliwa.

Fot1Silnik 1ZS, kontynuuje tradycję firmy Toyota dostarczania wyjątkowo wydajnych produktów do zastosowań związanych z manipulowaniem ładunkami. 3-cylindrowy, rzędowy silnik z turbodoładowaniem wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa w systemie common-rail jest idealną jednostką napędową do pracy w warunkach wysokiej intensywności składowania i zastosowań wymagających pokonywania dużych odległości oraz wysokiej prędkości jazdy. Turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek jest sterowana elektronicznie w celu zapewnienia wysokiego momentu obrotowego również w warunkach niskiej prędkości obrotowej silnika, a dodatkowo cechuje się najmniejszymi rozmiarami spośród dostępnych na rynku rozwiązań.

Ten nowy silnik wysokoprężny typu common-rail jest wyposażony w funkcję dostosowania wspomagania układu kierowniczego zależnie od masy ładunku (ang. Load Sensing Power Steering, LSPS), która polega na regulowaniu przepływu oleju w układzie wspomagania w zależności od masy ładunku, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Dodatkowo, dzięki tej funkcji układ kierowniczy wymaga mniejszej siły, co przekłada się na większy komfort kierowania wózkiem.

Silnik ten pozwala uzyskać wysoką wydajność operacji i oszczędność energii. Zastosowano w nim szereg rozwiązań takich, jak funkcja optymalizacji zużycia paliwa w trybie eco przy zachowaniu wysokiej mocy silnika. Co więcej, dzięki funkcji automatycznego wyłączania silnika zastosowanej w wózkach widłowych Tonero silnik może być wyłączany automatycznie podczas pracy na biegu jałowym, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa.

Dodatkowym atutem z kategorii oszczędnej eksploatacji jest brak konieczności stosowania filtra cząstek stałych (DPF) typowo instalowanego w silnikach wysokoprężnych w celu zapewnienia zgodności z normą emisji spalin Stage 3B, dzięki czemu użytkownik nie musi ponosić żadnych kosztów obsługi związanych z tego rodzaju filtrami.

Fot 2

Nowy silnik o mocy 41 kW uzupełnia ofertę silników Toyota dołączając do oferowanego silnika 1DZ-III o mocy 36 kW tej samej firmy, który również teraz wyposażony został w funkcję dostosowania wspomagania układu kierowniczego w zależności od masy ładunku. "Oferujemy serię nowych silników Toyota przydatnych zarówno do zastosowań wymagających małej jak i dużej intensywności operacji, w każdym przypadku zapewniając mniejsze zużycie paliwa i zgodność z najnowszymi normami UE dotyczącymi emisji spalin. Zapewnienie naszym klientom takiego wyboru produktów pozwala wzmocnić naszą pozycję lidera w branży rozwiązań intralogistycznych" mówi Craig Walby, dyrektor działu zarządzania produktem w firmie Toyota Material Handling Europe.

Źródło: Toyota Material Handling Polska

Foto: Toyota Material Handling Polska

pobierz ten artykuł w postaci pliku PDF